NOAHH | De Bethel, Beverwijk (NL)
NOAHH = Network Oriented Architecture Patrick Fransen founded NOAHH in 2014.
NOAHH, Patrick Fransen, Network Oriented Architecture, Architectuur, Architecture, Amsterdam, AHH, school, theater, music centre, Herman Hertzberger, Hertzberger, Tivoli, Vredenburg, OCC, Onderwijs, Onderwijs en Cultuurcluster, Cultuur, Muziekpaleis, noahh.nl, TivoliVredenburg, education. New Education, network, netwerk, social interaction, knowledge, context, innovation, new identities, knowledge, rietveld prijs, mies van der rohe award, lieven de key penning,
19534
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-19534,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

De Bethel, Beverwijk (NL)

About This Project

Elementary school the Bethel

Because of the growing amount of pupils the school needs to be extended. With a number of strategic interventions, the common space in the school is optimized, extended and better connected to the surrounding classrooms. What makes the new plan so special, is that some of the groups don’t have to work in traditional classrooms anymore. By repositioning some entrances and replacing program, there derives a large amount of learning space, without large alterations to the existing floorplan. The open space contains transparent meeting rooms that function as basecamps. The common central space is connected to the outside space with floor high glass facades. It gives a better orientation in the school and connects the heart of the school to the surrounding playgrounds.

Basisschool de Bethel

Vanwege het toenemende aantal leerlingen wordt de school uitgebreid. Door een aantal strategische ingrepen wordt de gezamenlijke ruimte in de school geoptimaliseerd, uitgebreid en maximaal met de omliggende leslokalen verbonden. Het bijzondere aan de nieuwe opzet is dat sommige stamgroepen niet meer in traditionele leslokalen hoeft te werken. Door een aantal toegangen van de school te verplaatsen en herpositionering van programma komt er veel effectieve lesruimte beschikbaar zonder dat hiervoor grote ingrepen hoeven te worden gedaan. De open ruimte wordt voorzien van transparante afsluitbare overlegruimten die als thuisbasis voor de groepen fungeren. De centrale gezamenlijke ruimte wordt met verdiepingshoge puien verbonden met de omgeving. Dit versterkt de interne oriëntatie en de relatie met de pleinen.

Credits

Address
Beverwijk

Client
Stichting Fedra

Team

Pieter Benschop, Paulina Kapczynska

Illustrations

NOAHH

Date
Category
Education, Transformation