In our design for Drenthe College, we aspire to connect students, teachers, and the neighbourhood in order to create a vibrant place where everyone feels welcome. We do not view the school as a school, but as an innovative ‘makers space’ for vocational education (‘beroepsonderwijs’). This translates to a transparent, multifunctional building where theory and practice are integrally connected and where one can learn from each other. An inviting, pronounced entrance canopy invites passers-by to come and take a look at this dynamic educational hub. The building has a two-sided orientation, and the central area is formed by public functions and a green, nature-inclusive meeting place for the students and the neighborhood. The building functions as a sculptural landscape and synergistically connects inside and outside.In ons ontwerp voor het Drenthe College starten we met de ambitie om de studenten, docenten en de praktijk met elkaar te verbinden om zodoende een plek te creëren waar iedereen welkom is. Wij zien de school niet als een school, maar als een innovatieve maakplaats voor het beroepsonderwijs. Dit resulteert in een transparant, multifunctioneel gebouw waar theorie en praktijk integraal verbonden zijn en waar van elkaar geleerd kan worden. Een uitnodigende, herkenbare entree nodigt uit om een kijkje te nemen in deze huiskamer van de buurt. Het gebouw is tweezijdig georiënteerd, waarbij het programma weerspiegelt wordt in de omgeving, en het middengebied wordt gevormd door publieke functies en groene, natuur-inclusieve ontmoetingsplek voor de studenten en de buurt. Het gebouw functioneert als sculpturaal landschap en verbindt op synergetische wijze binnen en buiten.VisionCREDITS
Address
Van Schaikweg, Emmen
Floor area
18.000 m2
Client
Drenthe College
Team
Loes Thijssen, Patrick Fransen, Aiva Dorbe, Anna Odulinska, Alma Holm, Luca Melis, Henar Merino
Visuals
NOAHH | Network Oriented Architecture